Vraag en antwoord

Veel gestelde vragen

Afmelden

Inloggen lukt niet?

Als inloggen niet lukt en het systeem geeft aan dat uw account al bestaat, maar als u een nieuw wachtwoord probeert aan te vragen geeft het systeem de melding gebruiker niet gevonden. Dan heeft u zich ingeschreven voor de nieuwsbrief van SpaarActief en uw account op het spaarprogrammagedeelte nog niet geactiveerd.

Als u wel een actief Spaarprogramma account heeft en het lukt niet dan kunt u op de link wachtwoord vergeten klikken om een nieuw wachtwoord op te vragen.

Hoe kan ik mezelf afmelden?

Dat kan via onze afmeldpagina of via de uitschrijflink in onze mailings

Account

Ik krijg geen mails binnen?

Controleer uw ongewenste map en voeg ons bij uw veilige afzenders toe

Mag ik meerdere accounts aanmaken?

Nee, wij staan maar 1 account per huishouden/ip adres toe als u meerde accounts aanmaakt dan zullen wij deze inclusief de verdiensten verwijderen.

Hoe kan ik mijn emailadres wijzigen?

U kunt deze bij uw persoonlijke gegevens aanpassen zodra u dit heeft gedaan ontvangt u op nieuwe emailadres een bevestingsmail met daarin een bevestigingslink als u hierop klikt wordt het emailadres gewijzigd

Wie kan er lid worden bij SpaarActief?

In principe zijn we er voor iedereen, maar om alles goed te laten verlopen hebben we een aantal simpele regels;

•U dient tenminste 16 jaar oud te zijn
•U bent woonachtig in Nederland en hier ook in het bezit van een bankrekening te zijn.
•Er mag slechts 1 account per IP en/of woonadres aanwezig zijn
•U dient u te houden aan de voorwaarden en cheaten wordt bestraft!

Kan ik mijn saldo ook naar een ander account overzetten?

Het is niet mogelijk uw saldo over te zetten naar een ander account. Een saldo is persoons en account gebonden.

Hebben jullie ook een vakantiemodus?

Ja deze kunt u op deze pagina vinden

Ik ontvang geen mails?

Helaas hebben wij de afgelopen weken te maken met mailproblemen. Diverse providers, waaronder Hotmail/Live/Outlook, Online en UPC/Chello geven problemen en blokkeren onze e-mails. Ze "bouncen" alle mails terug, waardoor accounts vaak onterecht geblokkeerd worden.

We zijn druk bezig om dit probleem op te lossen, maar we hebben helaas geen invloed op de acties van de providers. De automatische filters merken onze mails vaak aan als spam terwijl dit natuurlijk niet zo is.

Mocht u problemen ondervinden of onterecht een ban hebben gekregen, onze excuses hiervoor. We raden aan om tevens een klacht in te dienen bij uw provider dat u onze mails niet meer ontvangt. Hiermee helpt u ons ook weer een stapje verder!

Wellicht een tip om een nieuw mailadres aan je account te koppelen, uit ervaring weten wij dat een gmail adres het vaak goed doet. Vergeet ons e-mailadres mailing@spaaractief.nl aan uw adresboek toe te voegen en te markeren als "veilige afzender".

Aanmelden

Hoe kan ik mij aanmelden?

Ga naar de Aanmeldpagina

Waarom zou ik me aanmelden?

Het is gratis en u verdient geld door Reclame te lezen en in te gaan op de aanbiedingen van onze adverteerders!

Wij geven u de mogelijkheid om eenvoudig online een centje bij te verdienen en te besparen op je online aankopen.
Onze adverteerders betalen ons voor de verkopen en deelnames die via ons gaan, en het grootste gedeelte daarvan gaat naar onze leden terug

Geld verdienen

Op welke manieren kan ik geld verdienen?

U kunt onder andere geld verdienen door het:

Klikken op banners op de site
Lezen van e-mails
Aanbrengen van nieuwe leden
Deelnemen aan acties
Geven van Facebook likes

Wij ontvangen geld van onze adverteerders. Deze betalen ons ervoor als onze leden iets kopen of ergens aan deelnemen. Hiervan kunnen wij u weer uitbetalen.

U helpt ons dus mee door in het vervolg al uw online aankopen via SpaarActief te doen of door actief mee te doen aan acties, enquetes, prijsvragen en dergelijke!

Mijn aankoop is niet geregistreerd

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Het is belangrijk dat je, om je vergoeding te ontvangen, altijd direct via onze mails of onze website naar de site van de aanbieder gaat en daar je aankoop of deelname doet. Bezoek je eerst nog andere sites, dan is de kans aanwezig dat je aankoop niet wordt vastgelegd. We kunnen dan ook geen cashback vergoeding geven. Ook is het altijd belangrijk om cookies te accepteren en waar mogelijk bij de aankoop hetzelfde emailadres te gebruiken als je account bij ons spaarprogramma. Als laatste is het nog van belang dat aankopen via een eventuele app nooit wordt vergoedt!

Als je aan alle voorwaarden hebt voldaan en de aankoop is toch niet geregistreerd, dan kun je ons een bericht sturen (ticket). Hierbij kun je een aankoopbewijs uploaden (in de vervolgstap). Wij zullen dit dan controleren bij de adverteerder en indien goedgekeurd alsnog de vergoeding bijschrijven.

Uitbetalen

Hoe gaat een uitbetaling in zijn werk?

Zodra wij een uitbetalingsaanvraag van je ontvangen nemen we deze in behandeling. Vanaf dat moment zorgen wij ervoor dat deze binnen 45 werkdagen wordt verwerkt en betaald via een bankoverschrijving.

Uiteraard zijn er een aantal handelingen nodig om te controleren of alles volgens de richtlijnen is gegaan en je dus op een correctie manier aan je aangevraagde saldo bent gekomen. Dit gebeurd bij elk lid zo, dus dit hoeft geen persoonlijke reden te zijn.

Zodra een uitbetaling op 'Uitbetaald' staat zal deze dus verwerkt gaan worden, hierbij worden er ook nog steekproeven genomen om de geldigheid te controleren. Vervolgens moeten de gegevens naar de bank worden doorgespeeld en wordt de administratie verwerkt.

De laatste stap is natuurlijk het betalen van de uitbetalingen.

We hanteren dus een betalingstermijn van uiterlijk 45 werkdagen, in de meeste gevallen zijn de betalingen echter in 2 tot 4 weken op je rekening bijgeschreven. We doen er natuurlijk alles aan om elk lid zo tevreden mogelijk te houden, een snelle maar zeker correcte uitbetaling hoort daar natuurlijk bij.

Hoe lang duurt een goedkeuring van een aankoop/verzekering?

Dit verschilt helaas per adverteerder de adverteerder keurt de aankopen/deelnames dit kan tot 8 weken duren en in sommige gevallen zoals AliExpress kan dit i.v.m. de lange aankoopsbeschermingtermijn gemiddeld 12 weken duren.

Bij verzekeringen en abonnementen kan het termijn oplopen tot 100 dagen dit omdat ze minimaal 2 maandtermijnen van u ontvangen wilt hebben zodat ze er zeker van zijn dat u deze niet alleen voor een Cashbackvergoeding van ons heeft afgesloten.

Mijn deelname of aankoop is niet geregistreerd?

Controleer of uw browser wel cookies toe laat en de Donottrack functie uitgeschakeld is.

Als u lid van meerdere sites bent controleer of de aankoop/deelname niet daar geregistreerd het kan zijn dat de cookie van een andere site nog actief was op het moment dat u via ons de aankoop/deelname deed of van de adverteerder als u al die site eerder bezocht heeft.

Heeft u dit gecontroleerd neem dan contact met ons op en wij zullen navraag doen bij het Marketingbureau waar de adverteerder aangesloten is.

Wanneer kan ik een uitbetaling aanvragen?

Zodra u een saldo heeft bereikt van 12.500 Spex (€ 12,50) kunt u een uitbetaling aanvragen.

Wat is BIC?

BIC is de Bank Indentifier Code deze kunt u op uw afschriften vinden en in de online omgeving van uw Bank

Accountscore

Hoe werkt de accountscore?

De accountscore registreert uw participatie (deelname) aan de acties van onze adverteerders. Als u veel aankopen doet via ons dan wordt dat beloond met een hogere klikvergoeding.

Een minimale accountscore van 5.5 is vereist voor een uitbetalingsaanvraag. Dit is omdat wij alleen geld verdienen op het moment dat leden aankopen doen (of een aanvraag doen) via ons. Des te hoger onze vergoeding, des te meer telt een actie mee voor de accountscore.

De accountscore is dus een rekensom die ons systeem maakt. Het is de verhouding tussen geld verdiend met klikken (mails, banners) en anderzijds aankopen (shopping) wat ons geld oplevert. Het is dus van belang om genoeg aankopen via je account te doen.

Praktijkvoorbeeld 1 (Henk):

Henk heeft met het lezen van e-mails € 8,48 verdiend. Met zijn aankopen heeft hij maar liefst € 16,35 verdiend. Hierdoor hebben wij ook een beetje geld kunnen verdienen. Het resultaat is dat we Henk daarom belonen met een hogere klikvergoeding. Ook kan hij, omdat hij de betalingsgrens heeft bereikt en zijn accountscore goed is, direct een uitbetaling aanvragen.

Praktijkvoorbeeld 2 (Fatima):

Fatima heeft met het lezen van e-mails € 16,91 verdiend. Aangezien ze zelden aankopen doet, heeft ze met cashback shopping nog bijna niks verdiend. Resultaat is dat Fatima een slechte accountscore (ver onder de 5.5) heeft waardoor ook haar klikvergoeding een stuk lager is dan normaal. We raden haar dus aan om meer te shoppen via ons, zodat ook zij binnenkort haar verdiende geld uit kan laten betalen. Op dit moment is dat helaas nog niet mogelijk.

Mijn accountscore is laag. Hoe kan ik die verhogen?

De accountscore is een rekensom die ons systeem maakt. Het is de verhouding tussen geld verdiend met klikken (mails, banners) en anderzijds aankopen (shopping) wat ons geld oplevert. Het is dus van belang om genoeg aankopen via je account te doen. Pas bij een accountscore hoger dan 5.5 is het mogelijk om een uitbetaling aan te vragen.

Heb je een lage accountscore? Probeer de verhouding tussen geld verdiend met klikken (mails en banners) en geld verdiend met shoppen te verbeteren. We hebben meer dan 1000 webwinkels op onze site staan. Wedden dat er ook shops tussen staan waar jij wel eens wat koopt?