Aanpassing vergoedingen en focus op korting (03/03/2015)

Zoals de meeste leden al hebben opgemerkt hebben we helaas moeten besluiten om de vergoeding voor het lezen van e-mails aan te passen. Deze aanpassing is nodig om een gezonde financiële toekomst zeker te stellen voor SpaarActief. Als bedrijf hebben wij te maken met marktomstandigheden die het ons niet toelaten om 10 Spex per gelezen e-mail te blijven uitkeren.

Focus op online shoppen met cashback

Wij zullen onze focus meer gaan leggen op deelname aan acties en het shoppen met korting (cashback). Het aanbod aan webwinkels wordt steeds verder uitgebreid, en de vergoeding voor deelname aan acties hoger. Met deze aanpassingen zullen actieve leden meer gaan verdienen.

Hopende op begrip voor deze - helaas noodzakelijke - wijzigingen.

Met vriendelijke groet,
Het SpaarActief Team

Reacties

Reacties op dit nieuwsbericht zijn gesloten

Beheerder SpaarActief.nl op 03-03-2015 om 22:55

Beste Bouke. Onze concurrent Mailbeurs werkt met een zogeheten accountscore systeem. Doe je vaak mee aan acties, dan krijg je een hogere vergoeding voor het lezen van e-mails. In jouw geval dus 0,015. Maar leden die weinig of niet meedoen krijgen slechts 0,0025 mail. Dat is dus 6 keer minder dan wat jij krijgt nu. Je zult merken dat als je een tijd nergens aan deelneemt je vergoeding daar ook weer automatisch omlaag gaat.

Wij vinden dat iedereen gelijk behandeld dient te worden als het gaat om de mailvergoeding. Iedereen doet er evenveel moeite voor. Daarom kiezen wij bewust niet voor het accountscore systeem zoals onze concurrent, maar zoeken we een middenweg.

Herman Schoonewille op 04-03-2015 om 10:57

Heb ik alle begrip voor. !!!!!!

Joukje Stienstra - van Slooten op 04-03-2015 om 12:26

Ik shop nooit online, omdat ik er gewoon het geld niet voor heb. Dus dat zou voor mij betekenen dat er eigenlijk weinig overblijft dan straks als ik eenmaal op € 12,50, er mee stop. Je bent aan stroom meer kwijt, dan dat je er mee verdient.
Ik zag het altijd zo; iemand brengt reclame rond en verdient er vervolgens een klein zakcentje mee! Adverteren doet nou eenmaal verkopen!! Heel erg jammer.

Trijntje Kruk-Sloots op 04-03-2015 om 18:42

Beste Ed heeft waarschijnlijk Euroclix niet van het begin meegemaakt, begonnen met 10 Clix per e-mail en zakten na verloop van tijd zelfs terug naar 0 Clix (geen vergoeding) om uiteindelijk op een stabiele vergoeding van 1 Clix uit te komen.
Wil alleen maar aangeven dat het gebruikelijk is in deze industrie om de leesvergoeding voor een e-mail aan te passen aan de marktomstandigheden.

Leen van Soest op 04-03-2015 om 18:55

Zo lang er maar geen account score komt, want dan nok ik er mee.

Beheerder SpaarActief.nl op 04-03-2015 om 19:58

Zojuist zijn er enkele reacties van een bepaald lid verwijderd omdat ze kant noch wal raken. Voor reacties die hoofdzakelijk bestaan uit hoofdletters, reclame voor de concurrent en bovendien leugens, is hier geen plaats.

Joukje: vervelend om te horen dat het voor jou aanleiding is om na je uitbetaling te stoppen. Zijn er geen (gratis) acties bij waar je wel wat extra Spex mee kunt verdienen?

Trijntje: vele van onze concurrenten hebben in de loop der tijd hun vergoedingen verlaagd. Dit is nou eenmaal niet te voorkomen. Vanaf onze start hebben we altijd 0,01 (10 Spex) gegeven, we hebben zo lang mogelijk geprobeerd te wachten met de verlaging. Maar als het onder aan de streep een negatief resultaat oplevert rest er niks anders dan deze keuze maken voor een solide toekomst. We blijven nou eenmaal een commercieel bedrijf en kunnen niet meer uitkeren dan de adverteerders ons betalen.

pac van es op 04-03-2015 om 21:23

jullie maken al die sites kapot gaat je steeds meer klanten kosten

kim nijman op 04-03-2015 om 23:41

Is te begrijpen. Ik spaar gewoon lekker veder

M. Zdm op 05-03-2015 om 01:36

Zelf denk ik dat de markt voor cashbacksites een beetje aan het verzadigen is. Vrijwel iedereen die hier komt, is ook actief op andere sites, en dat zijn er een heleboel...

Zo worden alle aankopen en het meedoen aan acties over veel meer sites verdeeld, en dan hebben ze allemaal minder inkomsten.

Ik heb de laatste tijd gemerkt dat meerdere sites de vergoedingen voor bijv. mails hebben verlaagd. En bij de cashbacksites van Orange Buddy (o.a. NuCash, LadyCashback) zijn het tegenwoordig steeds meer mails waar je helemaal geen vergoeding meer voor krijgt, vooral die van Zalando... Ook zijn op die sites sinds vandaag meer aanpassingen gedaan: winkelbeoordeling naar €0,05, van 1x per dag naar 1x per week een aanbieding delen...

Dat nu ook Spaaractief de vergoeding halveert komt voor mij dan ook niet als een verrassing. Na het invoeren van de Spex had ik dit al verwacht.

Ik snap het wel hoor, als er te weinig binnenkomt, dan moet je ergens op bezuinigen, zo werkt dat nu eenmaal. Niet dat het voor ons leuk is natuurlijk :-(

Die acties blijft voor de meeste mensen toch een beetje een 'gruwel'. Als je hiermee begint, dan vul je wel eens wat in, maar al gauw merk je dat je je dan een hele hoop gespam en gedoe op de hals haalt, en dat alleen maar omdat ze graag al je privegegevens willen. En heel vaak krijg je de beloofde vergoeding ook niet eens.

Helaas staat mijn 'favoriete' webshop hier niet vermeld, dus kan ik daar ook niet via Spaaractief kopen...anders had ik dat zeker wel gedaan.

Maar goed, ik blijf gewoon een endje in de rondte klikken. Ik besef dat jullie geen cent aan mij verdienen zo, dus dan moet ik ook niet piepen dat ik iets minder terug krijg.
Zolang er geen accountscore komt natuurlijk :-)

Greta Dijkstra op 05-03-2015 om 16:49

Jammer, dat dit noodzakelijk is, maar andere sites doen het ook. Ik hoop maar op de klik en win en op de jackpot natuurlijk!

Joukje Stienstra - van Slooten op 05-03-2015 om 17:58

Nu we toch bezig zijn en over het eerlijk verdelen hebben. Ik had liever voor de klik en win ook gewoon spex voor de moeite!

Beheerder SpaarActief.nl op 05-03-2015 om 20:29

Joukje: klik & win is en blijft een spel natuurlijk...

K.P. Stolk op 05-03-2015 om 21:51

Hoe 'hoog' gaat de vergoeding per mail dan worden?

Ik vindt cashbacks op zich een goed idee, maar jammer genoeg zijn de vergoedingen hier wel een stuk lager dan bij bijv. cashbackxl.

Basak Murgul op 06-03-2015 om 18:05

Ik heb er ook wel begrip voor, het is geven en nemen!! En aangezien jullie ook vaak genoeg met extra onverwachte bonus acties komen, maak ik er geen punt van! Fijn weekend iedereen

Angelique Schipper op 07-03-2015 om 17:07

Helaas hier was ik al bang voor toen jullie de naam van de vergoeding gingen veranderen. Toen hadden jullie het over voorlopig 10 spex, wat al deed vermoeden dat het snel mogelijk zou veranderen. Jammer dat het sparen nu nog minder snel gaat want ook ik koop niets online.

Marlies Margetson op 09-03-2015 om 09:59

Hoewel ik het jammer vind, heb ik er wel begrip voor. Helaas shop ik niet dikwijls online, dus ga ik me concentreren op nieuwsbrieven en dergelijke

Angelique Schipper op 09-03-2015 om 13:07

H

Mercedes Hund op 09-03-2015 om 15:30

nu ik zie eigenlijk niet goed hoe het allemaal zit hier..zie mn vergoeding hieronder staan, voor deze mail dan..maar voor het plaatsen op FB zie ik nergens mn vergoeding..begrijp wel dat veel in verbinding staat.en alles eigenlijk van spaaractief is..?? en dan heb ik schijnbaar op iemand zn link geklikt..die krijg dan punten..heb de grote lijst gezien..ik sta met 2 punten pex..ofso..op de 105 e plaats..nu ik klik me gek..snap er dus echt niets van meer...en helemaal niets van klik en win...

Joukje Stienstra - van Slooten op 09-03-2015 om 19:17

Van mij mogen er nog wel wat meer Facebooklikes komen. Daar krijg je dan wel weer 10 spex voor:))

Marleen Kuijs op 13-03-2015 om 22:33

Het is inderdaad jammer dat dit nodig is, ik ging best lekker! Maar wel heel begrijpelijk. Het wordt wel lastiger, zoals eerder al gezegd, om bij die 12,50 te komen als je niet/nauwelijks aankopen via internet doet. Maar desalniettemin vind ik jullie nog steeds een goede site, er zijn heel veel sites waar je veel minder verdiend!

cor lange op 14-03-2015 om 09:26

heel logisch dat het wordt aangepast, adverteerders willen ook meer voor minder. Ik begrijp de situatie.
Even nog het volgende aanpassen om misverstanden te voorkomen
Er zijn verschillende manier om geld te verdienen op deze website, een daarvan is het lezen van e-mails. Wij sturen dagelijks enkele e-mails, deze kun je ook hieronder terug vinden. Voor elke e-mail welke je leest wordt men ook vergoed, je verdient 1 cent per gelezen e-mail!

Jan van der Born op 14-03-2015 om 11:54

Toch moeten jullie alert blijven, ondanks dat de maatregel begrijpelijk is. Op de buitenlandse ptc's verdien je echt niet veel meer, maar de uitbetalingsgrens ligt veel lager. Je ziet dus veel eerder resultaat, zeker nu de dollar bijna gelijk is aan de euro.

12345678 van Moorhem op 17-03-2015 om 19:35

Leuke site en vriendelijker dan menig ander spaarprogramma