Invoering nieuw puntensysteem Spex (29/01/2015)

Hoewel het in deze eerste maand van 2015 wat stil is rond SpaarActief, zijn we achter de schermen wel degelijk bezig met allerlei nieuwe mogelijkheden. Maar voor het zover is introduceren we Spex. Spex zijn punten die je vanaf nu spaart bij SpaarActief. Langzaam aan zullen de euro's en punten verwijderen, en spaar je alleen nog Spex.

Met de invoering van de Spex verdwijnen de oude "punten" uit beeld. We vonden het tijd worden om ze een duidelijke naam te geven. Bovendien is de waarde van Spex anders. Maar je hoeft natuurlijk niet voor je saldo te vrezen; die wordt overgezet naar Spex en er zal geen cent verloren gaan. Je saldo overzicht is momenteel al volledig in Spex te bewonderen!

De waarde van de Spex is als volgt;

Zoals je kunt zien zijn 1000 Spex € 1,00 waard. Voorlopig krijg je dus per gelezen e-mail 10 Spex, per aangebracht lid 2000 Spex en kun je een uitbetaling aanvragen vanaf een saldo van 12.500 Spex. Het geld verdienen zal er dus niet door veranderen!

Duidelijker: geen komma's meer

Vooral bij lagere vergoedingen (bijvoorbeeld 1 cent: eerder als 0,01 punt, nu als 10 punten) wordt het duidelijker. Er zullen bijna geen getallen meer voorkomen met een komma. 0,01 = 10 punten.

Reacties

Reacties op dit nieuwsbericht zijn gesloten

H. van Schijndel op 30-01-2015 om 00:29

Even vreemd allemaal maar ik denk dat ik het ga snappen.

M. Zdm op 30-01-2015 om 02:14

'Voorlopig krijg je dus per gelezen e-mail 10 Spex'...
Houdt dit in dat dit binnenkort gaat veranderen?

Elly Stöver op 30-01-2015 om 09:19

Klinkt logisch, zal wel wennen.

Antoinette Bouman op 30-01-2015 om 09:56

Nou dat wordt even wennen, het was net zo'n makkelijk systeem!

Beheerder SpaarActief.nl op 30-01-2015 om 10:02

M. Zdm: we houden altijd even een slag om de arm, maar er zijn geen directe plannen om vergoedingen te veranderen.

Joukje Stienstra - van Slooten op 30-01-2015 om 13:31

In ieder geval blijft de mail 1 cent waard?

Jan van der Born op 30-01-2015 om 14:37

OK. Lijkt inderdaad duidelijker, maar de tijd zal het leren of het inderdaad werkt. Succes.

Marleen Kuijs op 30-01-2015 om 14:49

Even wennen, is iets meer rekenen nu. Maar dat komt vast wel goed als het een tijd zo gaat.

Anne Haan op 30-01-2015 om 15:34

Zolang er geen accountscore wordt ingevoerd vind ik het prima. Anders zit je voor de kat zn k*t mails te lezen als je niet ook dingen bestelt.

judith oosterlee op 30-01-2015 om 16:23

He weer eens wat nieuws, ben benieuwd!

anja grevelt op 30-01-2015 om 17:26

deze werk niet
Scooter Winnen

thea van zijl op 30-01-2015 om 19:03

Ben benieuwd, zal wel even wennen zijn.

Joukje Stienstra - van Slooten op 30-01-2015 om 19:27

Bij de vorige reclamemails kon je gewoon door onderaan de mail op www.spaaractief.nl te klikken gemakkelijk op de site komen. Ik zie dit niet meer staan en moet nu dus alles intypen wil ik hier op komen.
Mijn vraag is: kan dit weer worden hersteld??

Vera Hes op 30-01-2015 om 20:12

Eerst was de vergoeding voor de mails in geld, toen werden het punten en nu weer spex. Waarom steeds veranderen. Ook ik mis de mogelijkheid om direct vanuit de mail naar de site te gaan dit was juist zo gemakkelijk.

JMH Franke op 30-01-2015 om 20:30

Blijft toch alles het zelfde
Mis de link om naar de site te gaan

JMH Franke op 30-01-2015 om 20:34

Smart TV enquete: doe gratis mee en verdien 50 Spex!

Formulier gegevens invullen werkt niet
Telefoonnr word niet geaccepteerd

Angelique Schipper op 30-01-2015 om 20:37

Ik vind het een stuk onduidelijker dan het was. Waarom veranderen? In euro,s lijkt mij het duidelijk s t, weet je meteen hoeveel euro,s je hebt ipv om te rekenen.

Beheerder SpaarActief.nl op 30-01-2015 om 21:10

1) De mails zullen vanaf nu weer een link bevatten naar de website. Ik had de mails aangepast (nieuwe bedrijfsgegevens toegevoegd) en wat opgefrist, en om het wat overzichtelijker te maken de link weggehaald. Ik was me er echter niet van bewust dat zoveel mensen hier gebruik van maakten. Het is dus weer aangepast!

2) Ik begrijp dat we nu voor de 2e keer veranderen. Geld is geen optie meer, dit mag van de meeste adverteerders nou eenmaal niet omdat het verwarring schept bij het lid: krijg ik de korting nu van de adverteerder of van SpaarActief?

We zijn toen begonnen met het invoeren van het puntensysteem. Echter in de praktijk blijkt 0,1 of 0,01 punt niet prettig werken. Voor de meeste leden niet (hebben hier veel klachten over gehad) en voor ons ook niet.

Nu stappen we definitief over naar Spex. We hebben ze een naam gegeven, wat veel handiger is in de communicatie. Je weet ook gelijk welke (cashback/korting) vergoeding je van ons krijgt en welke van een shop bijvoorbeeld.

lisanne mijle op 30-01-2015 om 21:50

komt wel goed even wennen

H. van Schijndel op 31-01-2015 om 00:12

Ik ben wel benieuwd hoe die 1/2 punt/spex die bij het saldo staat uitbetaald gaat worden? ;)
Heb ook geen idee hoe ik daar aan gekomen ben.

Adil Asri op 31-01-2015 om 09:32

eigenlijk verandert er toch niet zo veel behalve de naam?

MARIO Tollenaer op 31-01-2015 om 11:03

Geen probleem hoor, gaat wel wennen

dri Aar op 31-01-2015 om 13:35

Ik begrijp dat jullie het duidelijk willen maken ik hoop alleen dat er meer mogelijkheden kmen om spex te verdiene.

Greta Dijkstra op 31-01-2015 om 13:39

Leuke naam: Spex. Met bovenstaande uitleg is het een helder systeem.

Joukje Stienstra - van Slooten op 31-01-2015 om 19:28

SPAARACTIEF Bedankt voor de snelle oplossing. Ik kan nu weer direct linken naar de website.

Ingrid Pompert op 31-01-2015 om 20:49

Even wennen aan de naam spex, verder is alles duidelijk!

ruud arends op 31-01-2015 om 21:53

goedendag, het zal wel weer `n scam zijn, `n manier om niet zoveel uit te betalen of `n belastingtechnisch truukje.
we merken het wel.
over zo`n 2 maanden zal het wel weer veranderen schat ik.
wat anne haan zegt , zal waarschijnlijk ook gebeuren. op het eind wordt er niks uitbetaald.

truus berg op 01-02-2015 om 11:39

even aan wennen aan spex

M. Zdm op 01-02-2015 om 13:00

@Ruud Arends

Met het verkeerde been uit bed gestapt of ben je altijd zo 'lekker positief'?

Anita Nieuwets op 01-02-2015 om 22:03

Het is even wennen.

ruud arends op 02-02-2015 om 01:05

oke ,dit vind ik `n hele goeie reden om `n reactie te geven , als dat geld oplevert gaan we dat ook blijven doen, ik kan dan moppen gaan vertellen. of leuke anekdotes gaan vertellen.

ruud arends op 02-02-2015 om 11:03

dag M. Zdm, nee ik ben realistisch, , [reactie op hieronder]

M. Zdm op 01-02-2015 om 13:00


@Ruud Arends

Met het verkeerde been uit bed gestapt of ben je altijd zo 'lekker positief'?

Trudy Jong-van Kleef op 02-02-2015 om 11:34

duidelijker!!

Rob Hagebeek op 02-02-2015 om 16:25

even weten waar je aan toe bent, verder wel duidelijk.
succes allemaal.

Gerda van Briemen op 03-02-2015 om 13:19

simpel systeem. Volkomen duidelijk.

Dick van Drie op 03-02-2015 om 19:58

Niet echt een verbetering. Ik zie liever bedragen in euro's of centen staan dan een puntensysteem. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

R. Holzmann op 04-02-2015 om 01:45

Ik zie eigenlijk het voordeel er niet van in, andere sites hebben ook gewoon € staan, ik hoop dat ik nu niet negatief over kom maar ik ben altijd een beetje bang dat er dan eerdaags meer veranderd.

Marleen ten Broeke op 04-02-2015 om 08:33

Ik vind dit verwarrender, maar misschien is het gewoon even wennen.
Wat ik vervelender vind is dat er niemand reageert als ik een vraag stuur via het contact formulier!

Manuela Berends op 05-02-2015 om 12:14

duidelijk en leuke benaming, spex.

jacqueline kroon op 06-02-2015 om 16:29

Duidelijk en veel makkelijker.

ruud arends op 08-02-2015 om 10:23

goedendag , ik vind het duidelijk, en als ik op deze manier weer wat bij kan verdienen. dan d\vind ik het prima, trouwens `n prettige zondag..